Yrittäjäksi Liperiin pääkuva

Yrittäjäksi Liperiin

Tervetuloa yrittäjäksi Liperiin!

Yrittäjäksi Liperiin sisältö

Liperin kunta on mainio paikka yritystoiminnalle. Maaseutumaisessa kunnassamme on monipuolista yritystoimintaa ja 12000:n asukkaan kunnaksi iso määrä yrityksiä – liki 800.

Yrittäjyydellä on Liperin leipäpitäjässä pitkät juuret.

Paikkakunnan korkeatasoisesta osaamisesta kertovat useat pienet yritykset, joiden tuotteet leviävät maailmanlaajuisesti, kuten optisen ampumajärjestelmän tuotteita valmistava Eko-Aims Oy (Suomen Biathlon Oy) ja säteilyturvallisuuteen erikoistunut Kata-Electronics Oy.

Liikennettä palvelevat valtatiet 9 ja 23, rautatie, Liperissä sijaitseva Joensuun lentoasema sekä vesistöyhteydet Saimaalle ja Saimaalta Suomenlahdelle. Meiltä on hyvät yhteydet myös Venäjälle – Pietari on hieman lähempänä kuin Helsinki.

Joensuun seutuun kuuluvien kuntien kesken tavoitteemme on kehittää ja kehittyä yhdessä. Liperin kunnassa teemme tiivistä yhteistyötä esimerkiksi Joensuun ja Kontiolahden kanssa.

Kunnassamme on runsaasti tontteja ja liiketiloja yritystoiminnalle.

Esimerkiksi Ylämyllyn alueen yritystoiminnalle valmiit tontit sijaitsevat vain 12 kilometrin päässä Joensuusta. Kirkonkylän ja Viinijärvenkin tontit ja tilat ovat alle puolen tunnin matkan päässä maakunnan keskuksesta.

Uutisen lisäys (ylläpito)